onsdag 16 juli 2008

Liten blomma & stor stereo



Igår kom ett paket.
Sen var inget sig likt i lägenheten längre.
- Ha, ha! Åhh!!! Vad kul! Var ska den stå???
Jag: Eh, ja, den får väl stå där på bänken då...
- Kolla! Den är ju hur tung och stor som helst! Det här är bara början! Här ska det byggas på med mer!
Har du förresten nån bra idè om hur vi ( Obs! vi) kan fixa nån anordning att ha sladdarna upphängda på väggen.
Jag: Upphängda på väggen! Skulle inte tro det. Du, det blir väl de där lite mindre högtalarna du kollade på förut?
Så de får plats bredvid stereo. De såg ju rätt okej ut.
- Nej, de är fär små! och jag gillar inte basljudet. Det behövs större till den här stora förstärkaren!

Ja, Henrik var igår som ett 5-årigt barn på julafton med ett alldeles för stort paket.
Min inredningsskräck är att det ska bli ett par enorma, klumpiga högtalare "på stativ" alt. golvhögtalare.
Vardagsrummet håller med stormsteg på att förvandlas till nån sorts hi-fi rum kombinerat med musikstudio.
Visst, kul med stereo, visst den är rätt snygg. Bara att hålla ut och invänta "högtalarna".
Men, det kommer skära sig rejält mot mina pelargoner.

De små och ack så oskyldiga blommorna är av sorten flox och lavendel.

4 kommentarer:

Karin sa...

Hahaha va underbart! Men vänta nu, ert fina vardagsrum får ju inte bli ett hifi showroom! Vart ska du då ha alla fina uppsala ekeby vaser med lite trasig hals? :)
Va skönt att du har fått hem dator igen! började bli lite orolig för att du inte skulle överleva!

Carolina Sins sa...

Lite så är det;
Okej, du får ha den superfula Ekebyvasen framme.
Men då har jag en grej till godo.

Stereo okej. Men sladdar på väggen. Nej.

Rolig blogg ni har förresten :)

Karin sa...

Det är faktiskt kul att blogga två stycken... man får lite utlopp för sin ironi :)

Sara sa...

åh, vad jag känner att det är skönt att bo själv just i detta inlägg. Jag har ju inte ens kopplat in TV:n för det innebär en ful svart sladd över golvet haha.