onsdag 2 juli 2008

Jordgubbsrött










Kollade igår i tidningen Lantliv där de hade en "plocksida" med röda grejer.
Rött har för mig aldrig varit nån favoritfärg men jag blev ändå inspirerad!
Nu härmas jag och gör mitt egna röda inlägg här på bloggen.

Bilden högst upp är en illustration på en vepa som jag gjort till Restaurang Smultron, ett cafè/restaurang som ligger vid Linnèträdgården i Uppsala.
Kitchen Aid hushållsmaskin som är så fin, så fin!
Smarrigt från Greengate.
Helst bör man köpa närproducerade jordgubbar. I Uppsala har vi bl a Ulva gubben och Fredrikslund. Funderar på att cykla och plocka nån dag!
Söta jojos från busigt.se
Fin polkagrisskylt.
Söta träskor i ny modell från calou, ett svenskt märke.
Söt flugsvampprickig stekpanna från Åhlèns. De har även muffinsformar som är röda med vita prickor. Måste köpa!
Strumpor från Onepair.se, där jag formgivit en massa strumpor, dock inte dessa.

5 kommentarer:

Karin sa...

Sånna träskor har jag! jättesköna :) Kan rekomenderas, särskilt nu när jag sett att dom finns att köpa till reapris, själv hade jag dock oturen eller var helt enkelt bara osmart och köpte mina för ett par veckor sen, innan rean, till fullt pris! Man får en flashback av sommrar som femåring, i villaområdet med små träskor på fötterna!

kajsa sa...

ey carolina, tror du att jag har glömt dig eller? surfar man runt utomlands först innan man hittar hit! hur är det med dig?kan du inte skaffa facebook så kan vi snacka lite? hoppas du har det fint iaf, kram karin sellberg ;)

Carolina Sins sa...

Karin nr 1.
Ja, skorna är verkligen jättesöta!
Var finns de på rea nånstans?

Karin nr 2.
Hej, ja det var ett tag sen. Jorå allt bra här.
Bor du kvar i Malmö?

Idag har två personer undrat om jag ska skaffa facebook. Men det får räcka med bloggen. Blir nog för mycket annars.

ha det bra,
kram

Sara sa...

Men Carolina, facebook tycker jag du kan ha. Du kan ju barar ha en profil och uppdatera din status då och då. Och då kan man chatta också. Smultronloggan är jättefin. Nu ska jag till skolan. Och ja Karin nr 1. var finns träskorna?

Carolina Sins sa...

Ja, ja...
Men det är nåt med facebook...nåt slags motstånd jag har men inte kan förklara...Okej, vi får se då.

Tackar, tackar för Smultron-loggan, men den har inte jag gjort, men allt det andra! Ha, ha!