torsdag 17 juli 2008

Grått!







Här är grått idag och så skönt med lite friskare luft. Sanningen är att jag gillar höst mer än sommar.
Dessutom har jag blivit överdrivet förtjust i grått. Efter vitt och svart blir det alltså grått. Grått och borstad stål.

I måndags var jag inne på Cervera och gjorde bort mig. Hade hittat vad jag trodde var en pepparkvarn från Georg Jensen
och stod i kö i 40 minuter! för att sedan säga; Jaha, var det en korkskruv...
Till mitt försvar måste jag tillägga att jag med viss tveksamhet sa till försäljaren: Jag skulle vilja kolla på den där pepparkvarnen,
för det är väl en pepparkvarn? Försäljaren: Ja, det borde det ju vara, ser ut som det.

Grått klassiskt mönster på moln gjorda av Gunilla Axèn.
Kushmi Te har fantastiskt fina burkar. Denna är Earl Grey, givetvis.
Pepparkvarnen som blev en korkskruv. BIlden är från Georg Jensens hemsida.

Å, så lite kattbilder.
Hittade dessa på Blocket igår och är hur sugen som helst.
Henrik och jag valde samma katt vilket verkar lovande. Tyvärr är den nu såld och borta från Blocket!
Det är blandrasen som om den vore äkta skulle ha bruna tassar också men den här har vita istället. Så sött!
Den andra är en som är blandras men som har mörka tassar och verkar vara lite "luddig".Henrik tyckte den i och för sig såg helvild ut. Kampen om en katt går vidare...

Karin och Jörgen har två superfina katter, Morris & Gibson. Här kommer en bild lånad från deras blogg damskorherrskjortor.blogspot.com

2 kommentarer:

Karin sa...

Visst har Kusmi téerna underbart fina burkar, köpte en i rosa såklart :) har inte smakat det än dock.
Åhh vilka söta katter! Gibson och Morris alltså... haha nä då, ni måste köpa en sån där söt liten kisse snart!

Anonym sa...

Hjärtanes va söta missar! Och jag håller med, grå är den ultimata färgen, speciellt gråa koftor :D (Har lyckats förstöra min favvo TROTS handtvätt *olycklig*)