torsdag 13 mars 2008

Virka



Idag har jag lånat två böcker om virkning. Jag gillar ju verkligen att sticka men när det kommer till virkning vet jag inte...
Ska försöka ge mig på virkningen och lära mig lite så jag har nåt att göra på resan till Japan om ett par veckor. Att sticka på flyget funkar nog inte men jag tror att man får virka? De flesta mönster känns lite gammalmodiga men jag har hittat ett par vantar som jag kan tänka mig. Som ni hör sprudlar inte kreativiteten omkring mig när det gäller virkning men virkade fina kanter på sjalar och olika detaljer är ju så fint, eller gamla virkade lite romantiska saker kan vara fina också.

Här kommer några bilder från Odd Molly. De är väldigt bra på att göra stickade tröjor tycker jag med söta detaljer.
Lite gammaldags fast på ett nyskapande och gulligt sätt!

1 kommentar:

Karin sa...

Åhhh ni åker till Tokyo snart! jag är inte alls avis! Flygresan kommer att gå så bra :)
Du kommer att hitta så mycket fin grafisk formgivning. Köp om du hittar nåt kul så betalar jag :)
Du får komma och hälsa på när ni kommer hem och berätta hur det var!
Kram