onsdag 19 mars 2008

Påsktider - godistider!



Ja, då äntligen börjar godisätarhelgen närma sig!
Det var nästan hysteri på godisbutiken Jam Jam här i Uppsala idag.
Som att man bara skulle äta godis under en enda helg?
Jag har påminnt Henrik varje dag i en vecka att "snart-är-det-påsk" och "dags-att-köpa-påskägg-till-någon".
"Du äter ju så mycket godis ändå" svarade han förut ett år.

Det har ju inte blivit så mycket påskpysslande här, bara lite nya tulpaner, påkliljor och några ägg. Inte heller har jag hackat sönder min Eggling än. Däremot har jag (som vanligt) lyckas stöka till och sparat på mig ett stort diskberg...

Men imorgon ska det bli lite påskfixande hoppas jag!

Glad påsk till den lilla skara som följer min blogg!



De fina påskäggen kommer från Martha Stewart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk på dig med! Jag har också försökt hinta Emil om ankommande påsk och att påskägg kan innehålla annat än godis, typ pysselgrejer och sånt :)

Karin sa...

GLAD PÅSK!! ät massor av gott godis! :)

Carolina Sins sa...

Glad påsk!
Hoppas att du är bättre i foten.