onsdag 5 mars 2008

Avlusning


Igår planterade jag krasse (igen!)
Grävde upp min avocadokärna (igen!)
Nu har kärnan äntligen blivit lite mjuk och håller på att spricka!
Sedan upptäckte jag små, illgröna löss som strosade omkring på min
nysådda krasse.
Upptäckte då att min "plättar-i- luften-blomma" var full av små löss!
Lite småäckligt, så blomman fick flytta ut till komposten.
Sedan satt jag lite basilika och väntar nu otåligt på att den ska komma upp.
Dessutom blev det en (färdigköpt) påsklilja och en (färdigköpt) rosmarin.

Snart väntas skörd!

3 kommentarer:

Linda Öhman sa...

Det här med gröna fingrar är inte så lätt! Till slut har min koriander kommit upp, några ynka små strån. Det lär dröja ett bra tag innan det är dags för skörd! Är nu riktigt sugen på att köpa ett citronträd till terrassen.

Anonym sa...

Min julamaryllis slår iaf snart ut :) *harkel... jul var det visst*

Carolina Sins sa...

man får tänka; bättre sent än aldrig om frön och växter. Jag vill också ha ett citronträd!