onsdag 12 mars 2008

Ägg-pyssel



Idag har jag varit ledig och letat efter fina påskägg. Det var hur svårt som helst! Det blev iallafall lite färglada band att knyta runt
om äggen jag ska fylla och fint silkespapper att lägga i också. Sedan lite påskliljor och tulpaner.
Var inne på Martha Stewarts hemsida och kollade efter lite pysseltips. Där finns tydligen "craft-of-the-day" och en massa recept och tips på mat och dukningar mm. Kan bli lite mycket, men en del saker har roliga idèer tycker jag!
Såg denna variant av sålåda. Gullig eller hur!
Kom på att jag fick en Eggling förra året. (Bild nr 2, den högst upp) Det är ett tunnt porslinsägg som man ska hacka sönder toppen på och därinne finns jord och sen så lägger man i frön. Har inte hackat sönder ägget för jag tycker att det är rätt fint som det är men vi får se om jag vågar...

Inga kommentarer: