onsdag 17 september 2008

Tid för te & porslin!


Höst=förkylningstider=extra mycket tid för te!
Är vanligtvis en ganska stor tedrickare och förra veckan och hittills på denna har det blivit ännu mer eftersom jag
på mitt egna lilla sätt tror att förkylning blir bättre med te. Hur som helst så känns det iallafall som att det blir bättre.

Idag blir det ett blommigt, fruktigt te som jag inte kommer ihåg vad det heter...
Från Malmö kommer koppen med spetsmönster gjord av keramikern
Siv Andrèasson.
Hon har även gjort den vita och den lilla svart/gråa skålen.
Hon gör mycket fina grejer!
Den bruna vasen fyndades på Röda korset igår och är gjord av Stig Lindberg. Serien heter "Vitrin".

2 kommentarer:

Karin sa...

Måste åka till Röda korset när jag kommer nästa gång!! Verkar ju finnas mycket fint att fynda där hela tiden!

Carolina Sins sa...

Njaaa...
Ibland ja, men oftast nej...
Visst har jag fyndat en hel del där men det blir bara 1 köp på 10 besök.