måndag 22 september 2008

Kärlek till kastanj & ekollon




Har alltid varit mycket förtjust i kastanjer, vet inte varför men de har sånt fint skal och så är de så blanka och fina!
Har även upptäckt att jag är smått besatt av ekollon. Utan att veta varför så stannar jag alltid upp och kollor när det är
nåt med ekollon, kan vara en väska med ekollonmönster, halsband...förra julen köpte jag 3 st olika julkulor (samlar på det)
och kom på mig själv att alla var ekollon...Det märkliga med detta är att jag inte själv märker det förrän jag står där och kollar.

Den här fina ekollonvasen finns hos Svenskt Tenn liksom det fina dörrstoppet formgivet av Eva Schildt och Maja Sten.

3 kommentarer:

Karin sa...

Har du hål i öronen?

Mycket impad över kaffet! Hur gick det med latte arten?

Carolina Sins sa...

Ja, jag har hål i öronen.

Latte-art är en konstform jag tyvärr inte besitter, ännu.

Karin sa...

Ja det är ett sånt bord, tycker det är fint, skulle nog passa bra in hemma.
Lägenheten på hemnet var fin men jag tycker eran är finare. Det var riktiga stockholmspriser i ert hus!