måndag 15 september 2008

Nu kanske det räcker med blandningar?


Nu ikväll kom jag på att nästan alltid när jag skriver om nåt ätbart som jag gillar så är det nåt "normalt livsmedel" T ex "choklad" som man har blandat i nåt mer "oväntat" livsmedel i alt. nåt som inte passar alls ihop med det "normala livsmedlet", t ex salta tomteluvor av majs i gammal hederlig Marabou-mjölkchoklad...
Hur blev det så här?
Sen när började jag gilla att man duttar i lakrits i yoghurt? Skogsbär i dajm? Cheesecake i drömyoghurt?
Blev smått förskräckt när jag insåg detta. Är det så lätt alltså?
Ja, kanske, mycket handlar ju om att skapa kontraster.
Allt spännande och nytt har redan gjorts så nu försöker man desperat att ta nåt som en gång i tiden kändes nytt och blanda i nåt annat som en gång i tiden kändes nytt=nåt som idag känns nytt. Kanske har jag kommit på den hemliga formeln som funkar på allt från mat till design.
Men ärligt talat så känner jag mig lite lurad. Lurad av mig själv.

När jag ändå skriver om detta måste jag berätta att jag i helgen åt choklad (Marabou Premium) med citron och ingefära. Och ja, som vanligt tycker jag att det är jättegott.

2 kommentarer:

Karin sa...

hahaha öppnade din blogg och tänkte när jag såg en bild av en chokladkaka att, oj vad hon skriver om mycket som är ätbart och så hade du gjort precis samma reflektion :)

Carolina Sins sa...

Ja, Varför skriver jag så mycket om det?
FIxering?
Känns bra att jag iallafall har kommit på mig själv nu.