fredag 19 september 2008

Ankfötter, moss och ljuslåga





Här kommer lite pågående och avslutade stickprojekt!
Mest för att hålla Wilda uppdaterad om mina stickprojekt nu när hon är i Älvdalen.

Klara ! projekt är pulsvärmare i mörkblå Alpacka i spetsmönster och
trekantssjal i moss i Eko-ull.

Pågående (när-ska-den-bli-klar-?-projekt)
Halsduk i baby eko-ull i mönstret med det gulliga namnet ank-fötter.
Igår stickades en rapport och halsduken berikades alltså med ytterligare 4 ankfötter.

Prova på mönster:
Möstret är så fint, ljuslåga. Är lite osäker på bredden och om garnet räcker.

3 kommentarer:

Karin sa...

Va fint med ankfötterna! När ska du lära mig?

Här hittar du fina klänningar, tyger mm.
www.bluevelvetvintage.com

Carolina Sins sa...

Ser komplicerat ut men är lätt!
Om du har koll på räta och aviga är det inget problem att sticka ankfötter. Det gäller bara att hålla ordning på vilket varv man är på för nästan alla är olika.

Tack för tipset också! Ska kollas upp!

Anonym sa...

Å va skoj med bilder! Tänkte precis mejla och gnälla att jag ville se lite foton på dina kreationer :)

Idag har Emil och jag varit i fjällen. Nu film.

Har jag mejlat ankfötterhandledsvärmarna? Mkt söta dom med.

Kram kram