onsdag 3 september 2008

Höst!

Kappa 2

Kappa 1





Lite inspiration inför hösten.
Har blivit smått besatt av knästrumpor och tycker det är fint till kjol och instoppade i stövlarna.
Dessa gråa kommer från japanska butiken sm2 och de randiga från h&m.
Letar även efter en fin mössa. Kanske skulle jag kunna prova att sticka en men tycker att det verkar svårt med storleken.
Får se om jag vågar mig på det, men borde avsluta mina två påbörjade halsdukar och vantar så kanske får det bli en "köpemössa". Den gråa mössan kommer från h&m.
Den gråa kappan/jackan kommer från Ellos.
Kappa 1 från Bruuns Bazaar.
Kappa 2 hittade jag på en blogg men är tyvärr från förra årets Ellos. Annars var den himla söt!

7 kommentarer:

Karin sa...

Kappa är redan inhandlad för hösten men den där grå från elleos var ju supersöt! var tvungen att surfa dit direkt!

Carolina Sins sa...

Ja, visst är den fin!
Gillar den assymetriska kragen!

Karin sa...

men vågar man handla, man vill ju gärna känna och klämma!

Carolina Sins sa...

Ja, jag vet...
Man vet ju hur mycket bättre kläder ser ut på bild än i verkligheten. Man kan ju läsa omdömen på produkterna också, såg du det?
Men inte mycket till hjälp eftersom den ena skrev att det var dålig kvalitè på tyget och en annan skrev att den kändes exklusiv och med välarbetade detaljer.

Karin sa...

:) hahaha folk har lite olika uppfattning!

Du, har du lust att komma till sthlm och gå ut och äta den 20/9 för att fira 30 års dagen lite?

Sara sa...

Var ju inne på noa noa här i noa noa landet och såg et par ursöta knästrumpor i ljust grå/blå med liten spets upptill. Här i Danmark har även de en fin svart kappa/jacka men kollade inte så noga på den- hade brådis till bussen som här på vischan bara går tre ggr/dag.

Sara sa...

En grej till, jag var inne i en tygaffär i går för att kolla efter tyg till stolarna och då såg jag stickade muddar på metervara och tänkte att det är ju snyggt att sy dit på ett par vanliga enkla knästrumpor så det blir en tjusig kant vid stöveln.