torsdag 25 september 2008

Hittat idag, nr 2

Bakom täcklisten

"Täcklisten"

Nu behöver jag inte längre lämna hemmet för att hitta fynd.
Tidigare idag hittades ju den lilla handduken, nyss hittades även
en plåt till ugnen. Kan ju tyckas att jag skulle ha saknat den tidigare,
jag bakar ju rätt ofta, men jag har klarat mig med 2 stycken vanliga.
Denna variant är djupare, vi kan kalla den "kärleksmumsplåten".
(som jag deesutom bakade igår)

Plåten var alltså placerad bakad em "täcklist" mellan ugn och skåp.
Kommer nu ihåg att både Henrik och jag tyckte att det var en "jättebra" idè
att ha plåten där bakom, för man använder den ju inte varje dag.
Visst, bra med dold förvaring, men kanske inte så här dold.

Med detta avslöjar jag ju även att jag under 1 1/2 år inte heller
ha städat där under ugnen... ( men till mitt försvar får jag säga att jag faktiskt har städat i ugnen )

För övrigt kan tilläggas att vi även hittade en present i en låda som vi glömt bort att vi köpt.
Det konstiga var att jag dagen innan vi skulle på kalas hade kollat i den lådan, som jag kollar
väldigt sällan i och upptäckt paketet.

Nu blev det mycket skrivet här om nåt väldigt litet...

1 kommentar:

malla sa...

Haha, jag å ett ex bodde ett halvår i vårt hus innan vi upptäckte att det var sockellådor i köket! Som du säger så är det ju bra med dold förvaring, men man ska ju hitta den själv oxå! :D