måndag 4 februari 2008

Vintern kom, våren kommer så småningom...


I lördags kom Herr Vinter tillbaka. Jag hade ju fått en massa vårkänslor, köpt tulpaner och en pärlhyacint. Då kom snön som skulle ha kommit på julafton. Gav mig ut till affären och hela stan var täckt av ett tunnt vitt lager av snö. Så sagolikt vackert tänkte jag för att i nästa sekund tänka usch, vad kallt det är! Skulle slänga sopor och frös så mycket, plus att locken på soptunnorna hade frusit fast, så jag fuskade och slängde en massa grejer i brännbart istället för att sortera. Inte så miljövänligt, men jag frös ju så...

2 kommentarer:

Linda Öhman sa...

I Rom har istället åskvädren och ösregnen avlöst varandra, men idag har solen kommit tillbaka och det kunde åter bli lunch och en cappuccino på terrassen. La dolce vita...

Carolina Sins sa...

Vad avundsjuk jag blir!
Nu har snön här blivit till slask och gegga och ingen cappuccino heller...
Imorgon en promenad till Röda korset med Wilda och sen iväg och jobba.