fredag 29 februari 2008

Jordgubbstårta



Har i veckan varit och shoppat på Body Shop eftersom alla make-grejer
tagit slut samtidigt. På köpet fick jag en necessär med ansiktsmask, lipgloss,
miniparfym och en body puree som är rosa och luktar jordgubb.
Det som är lite skrämmande med den är att tårtan som
jag åt i Rom på min födelsedag luktar precis likandant som denna creme.
Vad är läskigast? Att smörja in sig med en lotion så att man sen luktar som
en jordgubbstårta eller att äta en tårta som smakar som en lotion luktar?
Har dessutom (äntligen!) bokat tid för klippning på måndag men har inte
bestämt vad jag ska för lugg. Antingen ganska lång, lite sned och ojämnt stripig
eller en ganska lång helt spikrak...

Vet inte om det är den här jorgubbspurèn som gjort det eller vad,
men jag är så himla sugen på tårta idag!
Tårta alt. bakelse skulle gå bra. Henrik och jag ska ut och äta afrikanskt
ikväll tror jag, om det inte blir indiskt som jag alltid vill äta varje gång...
Men hur som helst som kommer det ju inte att finnas nån tårta där...
Kanske tur det.

Inga kommentarer: