fredag 29 augusti 2008

1. Kaffe maskinen



Har kollat på en kaffemaskinen Francis Francis x1 i 11 år. Ja, sen jag var 19 år och aldrig ens smakat kaffe.
Nu var det halva-rea-priset och dags att slå till.
Har ställt mig något tveksam till det här med kaffedrickande men är nu smått besatt.
Kaffet blir verkligen jättegott! Men roligast är att skumma mjölk!
Har även försökt mig på "latte-art"
Fick till nåt som jag efterkonstruerade till en elefant. Henrik höll inte riktigt med.
Det ser så lätt ut när man kollar på Youtube, men det är det inte! Man måste hälla ganska snabbt och skummet och kaffet måste blanda sig perfekt. Och nej, det gör det inte här hos mig.

(Som ni säkert förstår så har jag inte gjort denna latte-art själv)

2 kommentarer:

Karin sa...

halva reapriset! trevligt! vad fick ni ge då?
Jag vill oxo ha en sån med gott kaffe.. har bara en moccamaster, ok men inte så gott. Lärde mig lite kaffeart när jag jobbade på coffeecup, det är verkligen supersvårt!

Carolina Sins sa...

1900:- Istället för 5000:-
Tycker att det var ett riktigt fynd!