onsdag 2 april 2008

Tokyo dag 1

Nu ar vi framme!
Antligen!Efter div. passkontroller, frageformelar, fotografering och koande har de nu antligen slappt in oss i landet.
Sitter och skriver detta och har samtidigt en helt fantastisk utsikt over Tokyos Ginza-distrikt dar vi bor. Vi har inte sovit pa over ett dygn men nu ska jag snart ga och lagga mig. Vi kom fram i natt 02.00 snensk tid, da var klockan 09.00 har.
Idag har vi bara varit runt lite haromkring och det ar riktigt svart att hitta med tunnelbanan. Man forstar ingenting, och de forstar ingen engelska...
Konstiga (fast fina) tecken overallt.
Vi har varit till ett stort varuhus, typ NK. De hade 2 plan helt fantastiska bakverk och forpackningar. Har kopt lite olika pa ett annat stalle ocksa men maste nog ga till det har varuhuset igen for att shoppa lite fler sen. Det som ar svart ar att man ibland inte vet om det ar nagon sorts kaka eller om det ar badgrejer...Det har varit en hel del problem med att hitta vegomat till mig. Hittills har jag bara atit en macka pa Subways. Maste kolla lite i guideboken innan jag gar och lagger mig. All mat ar ihopblandad och fragar man om den ar vego sa forstar de oftast inte vad jag menar eller sa ar det nan sorts fisk iblandad. Att vara vega har var inte det lattaste.

Imorgon vantar dag 2 och forhoppningsvis ska jag vara utvilad och har hittat nat gott att ata!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va harligt med utomlandsrapportering :) Vantar med spanning pa fortsattning

Var också tvungen att testa ett liv utan å, ä och ö :)

Karin sa...

Låter härligt! och se, du överlevde flygresan! bra gjort!
Hoppas du hittar något gott att äta så du inte hungrar ihjäl. Det finns alltid veggosushi :)
Jag vill oxo vraka i fina förpackningar! Lova att hitta nåt fint! Kram

Linda Öhman sa...

Kul att höra hur ni har det! Låter spännande. Själv åker jag till Amsterdam imorgon - inte lika exotiskt.
Ha det bra de här dagarna!

Vi hörs nästa vecka!

Sara sa...

Det är riktigt tomt här hemma utan dig. Telefonen deppar också för den har inte fått lämna sin basstation. Iaf så rullar livet på trots allt. Har fyndat en byrå på RK, ramat in affisher, satt upp speglarna i hallen. I morgon ska krokarna upp på gissa vad tata hatthyllan. Trot om du vill. Ja kanske, kanske inte lika spännande som Tokyo men håll till godo. Hoppas du hittar käk för vill inte få hem en avmagrad "jag kommer i Stella McCartney jeansen" Carolina.

Carolina Sins sa...

Hej!
det har inte varit latt med maten kan jag saga...
men igar var vi i en jattetrevlig stadsdel och dar fanns ett ekologiskt veganstalle som var jattebra. Kandes skont att fa i sig lite ordentlig mat antligen.
Nu dags for en tur till en pappersaffar och sen till en ny stadsdel. Men det ar ett kostigt land jag ar i. Mycket konstigt...