fredag 4 april 2008

Skakigt i Tokyo

Idag har vi varit runt till lite olika stadsdelar, bl a Shibuya som ar en hipp ung stadsdel med mycket tonaringar. Mest marktes detta pa det stora caruhuset 019 dar allt lampar sig for aldern 12-18 ar kan man saga. Henrik tyckte det var plagsamt att vaning efter vaning se farglada klader och plastsmycken och att det luktade sott av billig fjortisparfym. Vi gick bara runt dar lite grann och kande oss valdigt gamla...
men det fanns en rolig Hello Kitty avdelning dar man kunde lamna in sin mobil far att fa den Hello Kitty-blingad.

I Shibuya finns aven ett varuhus som heter Tokyo hands. De har verkligen ALLT!
behover man en matlada? Ja, da finns dar kanske 70 att valja pa och sa var det med allting. Stamplar, bakgrejer, klistermarken, etiketter...
Har aldrig nansin sett nat liknande. De hade tom organic-bomullsgarn!
Jag var helt i extas och kunde ha stannat hela dagen...
Sen var det en massa mer men jag far beratta mer sen.

Det jag kommer att skriva nu kommer att fa alla att dra en djup suck av lattnad: Jag har hittat ett par gympaskor! Ja, detta ar helt sant! Jag har ju tjatat om gympaskor i kanske 5 ar och ni har troget lyssnat. Antingen sa har de inte varit bra, eller sa har de varit dyra och fula. Dessa ar okej, och jag ar jatteglad!

Vi bor pa 32:a vaningen och i em sa borjade hela rummet att skaka. Jordbavning!
Tydligen 4 pa skalan. Det kandes lite obehagligt, vi var ju sa hogt upp ocksa!
Har blir det ca en jordbavning per manad.

Igar var vi i en stor park och tittade pa den poulara cherry blossom. Japanerna var som galna och fotade en massa som att det var forsta gangen de sag ett korsbarstrad. Alla var extremt glada och jag tyckte att de sag ut som pa en propagandaaffisch.
henrik tycker att det kanns som att man gar runt i Super Mario spel hela dagarna och jag haller med. Det mesta har nat slags seriemaner och nar det blir gron gubbe vid overgangsstallen sa kvittrar sma faglar.

Som sagt ett mycket markligt land med mycket markliga manniskor...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Går det att andas? Det är en av mina fördomar om storstorstäder. Fast jag tycker iof Stockholm luktar illa av avgaser*hihi* Emil vinkar till dig och H och jag sjunger en liten fågelsång.

Anonym sa...

Å härligt med gympaskor. Nu ska vi ut och traska ;-)

Sara sa...

Äntligen- jympaskor. Och jag kan kontra med att dom är uppe nu- hatthyllekrokarna alltså, så där går ytterligare ett ämne i graven. Här är det ganska vårlikt men det kan kvitta för jag ska stå på Halwyllska palatset hela helgen. Har Henkan mycket ont i ryggen av allt shoppande?