onsdag 30 april 2008

Fiffig förvaring



Hittade dessa fina och smarta lådor via en blogg. Tydligen så är det perforerade hål på kartongen som man själv trycker ut till den bokstav eller bild man vill ha. Förra veckan började jag mitt nya "ordningsamma" jag med att måla insidan och hyllorna i skafferiet och sätta fast hyllspets. Sen åkte jag till Ikea för att inhandla lådor och plastburkar att fylla med mat, allt för att skapa ordning & reda. Det började med att jag tappade bort min cykelnyckel på Ikea och spenderade en timme på att leta efter den.
Sen fick pappa komma och klippa upp mitt ena lås och sen ta med cykeln hem...inte så ordningsamt. Men jag fick tillbaka nyckeln sen...nån hade lämnat in den.

Jag är mycket tankspridd och har lätt att lägga ifrån mig grejer och stökar ofta till utan att jag vet hur det gick till.

Nu dags att lägga allt pyssel, papper, tidningar, garn, i prydliga lådorJag har typ 15 lådor med en massa grejer och det räcker ju en bit men det är så skönt att förpacka allt så man bara ser en ordningsam utsida. Det blir så lugnt och skönt! Sen vet nu ju hur mycket jag gillar förpackningar också!

Bilderna kommer från MeBox hemsida www.mebox.co.uk

Inga kommentarer: