måndag 21 september 2009

Söndag & plommon




I helgen stickade jag klart min trekantssjal i varmaste eko-ull. Nu har jag bara en halv vante plus två tummar kvar på de matchande vantarna (som påbörjades redan förra vintern).

Igår var jag huslig och kokade nåt som man kanske kan kalla plommonsylt. Fin färg var det iallafall. Vi har ju ett plommonträd här på tomten och plommonen har en fin blandning av lila, orange och rött. Det konstiga är att de är jättesöta när man äter men när man kokar dem tillsammans med socker så blir det hur surt som helst, fast rätt gott.

2 kommentarer:

Rikke - fargesirkelen sa...

Så fint du strikker!
Det ser ut som om vi har fordrevet søndagene våre med det samme pysselet :D

Sara sa...

Vad fint mönstret blev. Har min stickning här som fortfarande bara består av de varven du stickade....