måndag 27 april 2009

Ludwig


Jag har tagit mig "äran" att öppna det minsta av paketen och där fanns inte helt otippat en av tre beställda trummor. En kommer att bli barnsligt glad och nöjd och den andra kommer, ja, inte hoppa av förtjusning direkt men tycka att för att vara trummor så är de fina.
Men, ja, jag tycker fortfarande att det är olämpligt att placera ett trumset i vardagsrummet.

För oss som inte är helt intresserade av trummor så är detta ett Ludwig-set, det sk Ringo-setet, samma som Ringo Starr från Beatles spelade på. Just detta är från ca 1963 och i färgen Black oyster pearl=nåt fint i trumsammanhang tydligen.

(Förra gången jag skrev om trumset lade jag upp en bild på ett nytillverkat Ludwig-set.
H`s kommentar till det var "varför tog du den där bilden? det är ett riktigt skit-set"
Ja, som ni hör, ord och inga visor när det gäller trummor...

Inga kommentarer: