söndag 19 april 2009

Helg-blandning







Igår var jag och H i Stockholm och tittade på fotoutställning på Kulturhuset, tre stycken var det, Loretta Lux som fotar barn, Dear Friends, amerikanska fotografier av män tillsammans och Martin Bogrens fina svartvita bilder.
Sedan gick vi till Grill och åt god grillad mat.

Själv åkte jag ett par timmar tidigare än H och hann med lite shopping också.
Ekologisk kofta från Vero Moda med fin skärning och ett litet ekollon :-)
Det grålila linnet kommer från KappAhls serie "Vintage stories".

Idag var det ett reportage om minigrisar i DN. Jag gillar verkligen minigrisar.
Men, de verkar bli stora och väger som vuxna över 50 kg och verkar lite bångstyriga.
Kanske inget att ha hemma...
Minigrisar gillar att äta, speciellt ekollon...

Idag kom K förbi med en fin kaka och en fin, chokladkanin, tack!

(Blommorna för vara med för att påminna om att det faktiskt är april. Hela helgen har varit orimligt kall och igår snöade det när jag kom till Stockholm.)

2 kommentarer:

Karin sa...

Fin helg i Uppsala. Tack för mysigt fika! Det var kul att träffa er igen. Idag känner jag mig lite hängig, sjukdom i familjen :) hoppas att ni inte blev smittade! Gibson och Morris ser fram emot att oxå hälsa på er

Carolina Sins sa...

Ja, det var trevligt!

Nu känner jag mig pigg igen efter min
nästintill tvåveckorsförkylning.

Jodå, katterna kan komma och hälsa på dem också. Henrik behöver ju "omvändas" och jag tror att det kommer att bli ganska lätt :-)