onsdag 25 mars 2009

Typografi & fyndat






Igår hittades ett sideboard på Röda Korset :-)

Den typografiska tavlan har min mamma gjort av ett kast och riktiga trä-typer (bokstäverna) i päronträ som min pappa fått. Har ingen aning hur gamla de är, vissa är använda men de "ljusare" är träfärgade och oanvända.
Nu får den pryda sideboarden.

Lampan kommer från Ikea och skärmen är omklädd i tyget "tsunami" från Marimekko, formgivet av Anna Danielsson.

Stolen kommer också från Röda Korset och reades ut på 90% REA!
Den kostade nåt på 7 kr... Var bara tvungen att ta hand om den gamla slitna kraken ;-)

4 kommentarer:

Karin sa...

Det sideboardet såg riktigt snyggt ut! ser knappt ut som det är använt ju! Jag vill oxo besöka den röda korset butiken!

Sara sa...

Kul att du har hittat ett fint sideboard! Halva rean månne? Men jag förstod inte vad siffrorna är för något?

Carolina Sins sa...

Nej, inga halva-rean på detta.
Jag betalade glatt 150:-

Jo, siffrorna och bokstäverna är "typer" som man sätter ihop till ord och trycker med. I gamla tider gjorde man så när nåt skulle tryckas.

FRIDASFINA sa...

-FYYND!!! Och superfin tavla!