tisdag 17 mars 2009

Dans!



Jag vill gärna gå på en danskurs, bugg.
Problemet är att min tilltänkta danspartner verkar lite avig inför detta projekt.
Speciellt skrämmande är momentet där jag likt en lätt fjäder ska kastas upp i luften och rulla över på danspartnerns rygg och vidare ner på golvet igen. Jag försöker lugnande förklara att detta är inget vi kommer göra på denna grundkurs om 6 ggr...
"Jamen det kommer inte att gå! Hur ska jag kunna få upp dig i luften så där!?"(vi väger ju lika mycket du och jag)
"Finns det ingen lättare dans som vi kan börja med då?"

Själv är jag glad om vi klarar av att lära oss hur man ska hålla i varann och något grundsteg... Jag istället har ju ingen vidare takt-känsla utan måste koncentrera mig och kolla på alla andra när man ska "klappa händerna i takt" Jag kommer alltid i pinsam otakt och blir avslöjad.

Men, med lite övande tror jag att det kan komma att se ut nåt sånt här!

Inga kommentarer: