onsdag 4 februari 2009

80-tals nostalgi!


I förra veckan blev det omedvetet mycket 80-tal.

Jag lyssnade på youtube. Observera att dessa låtar bara är ett urval ;-)
Tell it to my heart _ Taylor Dayne
Whats the colour of love - Lili & Sussi
Never gonna give you up - Rick Astley
En dag - Tommy Nilsson
Jimmy Dean - Troll
Leave a light on - Berlinda Carslie
I mashi - Gianna Nannini
No coke - Dr Alban

Kläder jag hade på 80-talet:
Vissa plagg kommer jag ihåg:
Outfit 1: en vit, fodrad (vadderad) vit tröja med trekvartsärm med mussepigg på. Tröjan är vändbar och fodret är vitt med ett mönster av små mussepigg på. Till det ett par stentvättade jeans med bruna fuskskinnrevärer på sidorna.
Outfit 2: En svart trikåklänning med trekvartsärm och halvpolo. Till det ett ceriserosa, 10 cm brett lackskärp som jag hade lite nedhasat på höften. Man kan väl säga att det var "mellanstadie-disco-outfiten)
Nr 2 skulle funka fortfarande. Nr 1 däremot känns inte som ett alternativ...

Under veckan har jag även:
Ätit fruktsallad. (Känns både 70 och 80 tal men är ju gott!)
Fått ett otroligt ha-begär av Kalaspuffar. (Köptes igår)
Läst reklamblad från Glassbilen som ju kommer hit till Fålhagen varannan vecka, plingar och säljer glass. Förundras över att det verkar fungera fortfarande.

3 kommentarer:

Karin sa...

Åhh en sån där tröja hade min kompis och jag ville ha en men jag fick en rosa med kalee anka på tror jag det var och den gick oxo att vända på, kommer precis ihåg den där lite fluffiga collegekänslan den hade! Och så får man inte blömma tights med ganska långa t-shirts med tryck eller polotröja. Känns iof som rätt tjejer på söder fortfarande har sånna outfits. Tack och lov så passar jag inte i sånt!

Sara sa...

Japp, storasyrran hade en sadan mussepig troja i gul och rosa. Jag var mycket avis. Sjalv gick jag mest runt i mysdressar- en jag minns val var ceriserosa med 'you goot the look' skrivet i svart och silver. Jag hade armarna uppvikta ett par varv, byxorna nedstoppade i vita tubsockar och - mycket viktigt- en vit fix t-shirt med krage uppvikt under.

skoggie sa...

Vet inte om du hört mitt "trauma" ang. kalaspuffar? Jag minns ETT SÅDANT STORT GRÄL (egentligen flera) MELLAN MIN MOR OCH MIG ANG ATT CAROLINA MINNSANN FICK ÄTA KALASPUFFAR OCH INTE JAG....!!!hahaha....men känner mig lite sopig ang att jag inte minns några av de kläder du beskrev..hmm... Vore kul att ses snart igen. Tiden går plågsamt fort så det bästa vore att boka in något snart så att det inte hinner gå för lång tid igen. det är så kul att träffa dig! kram