onsdag 28 januari 2009

På spåret


Tittade på "På spåret" på svt.se härom kvällen.
Jag tycker det är jättesvåra och kryptiska frågor som jag aldrig kan och därför kollar jag inte så ofta. Denna gång blev jag glatt överaskad då jag kunde två frågor av tre om vinnarlåtarna i schlagerfestivalen. Dessutom var det en fråga om bakelser. Inte helt otippat hade jag alla rätt på den. Det visades upp tre stycken bakelser som man skulle veta namnen på. Medan tävlingsdeltagarna klurade på vilka det var, tänkte jag själv:
A: Napoleonbakelse.
B: Budapestbakelse.
C: Schwarzwaldbakelse.
Lätt tyckte jag, svårt tyckte Philip & Fredrik som trodde Napoleonbakelsen var en ambrosiakaka.
Det här med bakelser och ätbara saker verkar vara mitt kunskapsområde tydligen.

Verkar även vara lite besatt av keramik just nu. Fina koppar och tårtfat av Nina Pärnerteg. Säljs bl a hos Öster om ån i Uppsala.

Inga kommentarer: