onsdag 11 juni 2008

På skohyllan...



Om det överhuvudtaget kan ligga i någons intresse mer än hos mig själv så har jag inhandlat två par skor.
Rätt var det är så står jag helt utan skor, som nu när tygskorna jag haft i två veckor redan är trasiga och läcker in.

Hade sett ett par pepitarutiga tygskor med kilklack och rosett som var söta men gjorde en helomvändning i affären och det fick bli ett par grafiskt mönstrade istället som satt på bättre. När jag för en gång skull skulle köpa ett par lite kvinnliga skor med klack så faller jag som vanligt på det par som jag tror kan vara "mest bekväma", sunt eller osunt, jag vet inte? Hur som helst så blev det ett par med klack också som till och med var sköna att gå i! Är så glad, nu har jag hittat både och! Men man kan inte som jag tro att ett par skor funkar vid alla tillfällen kanske? Och visst känns det lite flådigare att spatsera omkring i ett par skor med klack än ett par med rågummisula?

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag är väldigt intresserad av skor om du hade missat det :) Kul att se fina skor, vart har du hittat dessa? Du är ju jättefin i klackskor, det borde du ha mera! Och nej, det är tyvärr inte alltid det går att kombinera ett par sköna skor med ett par snygga. Jag brukar iof mest gå på att dom är snygga sen får man sittaner och bara se snygg ut resten av kvällen!

Min fina blogg finns men har inte kommit igång riktigt än, måste ju lära mig hur man gör oxo, får gå kurs hos dig! http://karin-iwearshoes.blogspot.com

Carolina Sins sa...

Att sitta ner och bara se snygg ut låter helt underbart tycker jag!

Du och Sara har så galet mycket skor!
Mina par kan man nästan räkna på en hand...

Tygskorna kommer från ett märke som heter Blink och de andra kommer från KappAhl av alla ställen.

Sara sa...

ja verkligen fina- favvosarna blir ju förstås kilklackisarna. jag tycker om höga klackar för det är så skönt att vara längre än andra. På något sätt inger det lite respekt. I dag kom det en japan till klassen. Hennes kalender var klädd i det där mönstret i rosa med paraplyer. "Aha, it's Yurio Seki" sa jag och hon blev mycket impregnerad. Inte bara nöje att läsa din blogg- gör mig även mycket allmänbildad! Karin, ser fram emot att läsa din skoblogg :-)

Carolina Sins sa...

Ja, det är så jag tänker att min blogg ska vara, främst i utbildningsyfte :-)
Bara stora, viktiga ämnen tar jag upp här och informerar om!
Men det verkar ju funka för ni läser ju Ha, ha!