onsdag 4 juni 2008

Kan det vara så svårt?




Finns det ingen annan som behöver baskläder med en liten fin, diskret finess mer än jag?
Jag tycker ofta att det är svårt att få tag på enkla, fina kläder, baskläder helt enkelt. Borde vara det enklaste att göra och tillverka men ändå så svårt att hitta. Har spenderat en massa tid på att leta efter ett helt vanligt, enkelt vitt linne att under andra vita linnen jag har som är för urringade och genomskinliga. Låter lätt men är svårt. Ska vara utan stretch och inte urringat. Hittade ett som jag köpte för 2 år sen på hm`s barnavdelning men har nu slitit ut det. Ska det verkligen vara så svårt att hitta det? Inget stort problem kanske och jag känner mig smått larvig som ens skriver om det när folk inte ens har rent vatten att dricka och bor på gatan. Men jag skriver om stort & smått så det blev så här idag.


Linnet kommer från ekologiska nätbutiken näva.
Klänningen från Granit. (De har en ny kollektion av ekotrikå)
Den snygga outfiten från Filippa K (som har mycket fina basplagg)

Inga kommentarer: