fredag 6 juni 2008

Mintglassfärg=bra färg!



Har smakat (flera gånger...) på GB`s mintglass och den är jättegod, men jag är nästintill fixerad över den jättefina färgen!
Galet eller hur! En färg som jag inte har tänkt på! Gillar turkos och den dyker upp titt som tätt i det jag gör men den här mintgröna glassfärgen är lite ljusgrön fast med ett stick av ljusblått. Har försökt återskapa den i denna pratbubbla men blev inte alls lika, skulle vara svårt att hinna hem med glassen också och blanda direkt på datorn, kanske att jämföra med ett färgprov vore lättast : ) Ja, som ni hör har jag planer för denna magiska färg, en färg som känns "NY", hur ofta händer det? Ni får kolla och prova själva helt enkelt i sommar! Kulglass från GB alltså!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hımm güzel bi resim olmuş sanırım

lens

FRIDASFINA sa...

Gillar yusuf mintglass? :-)

Jamen visst är mint en himla fin färg? Vi säljer ett märke i butiken (danskt så klart) som heter MiniATure. När vi var på inköp hos deras svenska agenter så var jag som besatt av deras galgar, snygga trägalgar lackade i den mesta perfekta mintfärgen, alldeles mjuk och "varm" fast det är en så kall färg egentligen...

Har inte testat glassen än, för jag gillar ju tyvärr inte smaken, men nu jag måste nog köpa en för att inspektera färgen!

PS, sjukt fina cupcakes! Önskar jag hade tid...

Carolina Sins sa...

Ja, vem är yusuf???

Ja, det konstiga med färgen är just att den känns "varm". Den där mintgröna färgen är så speciell just för danska grejer, vet inte varför? Dyker upp ofta hos Noa Noa också. Blir alltid glad när jag ser den men när jag kollar runt så har jag ingenting här hemma i den färgen...

Kanske skulle den passa på nåt i köket : )

Karin sa...

Yusuf, Christian mfl... härligt att det finns så många här!
Jag har oxo skaffat en blogg... Jörgens idé, vet inte varför jag ska ha den men det kanske kan bli kul, där kan jag blogga om mina älskade skor mm. :)

Det var verkligen kul i söndags! gör vi om snart! Du får skaffa katt så kan dom hälsa på varann!

Carolina Sins sa...

JA!!!!
Kul! Vad har du för adress? Om du klickar på mitt namn (som är blått) ovanför detta inlägg kan du läsa Bransch: Annonsering
Plats: Afghanistan.
Vad är detta??? Det dyker upp en massa knasgrejer; heter tydligen Christian, har en mintglassgillande kompis som heter Yusuf och befinner mig i Afganistan...

Ja, kul att ses! Hade tänkt skaffa en honkatt isåfall så då kan ju katterna få dejta!