torsdag 29 juli 2010

Procida!


En hel månad sen förra inlägget...
Skyller på beslutsångest, semester, värme och slapphet.

Jo, så här var det.
Två dagar innan vår planerade semestertur till den italienska ön Procida kände jag att jag verkligen inte ville flyga. Så känner jag varje gång men den här gången gick det så långt att jag faktiskt bokade tågresa, trots att jag sen tidigare köpt flygbiljett. Kompromissade med mig själv genom att tvinga mig på flyget hem sen (det gick bra).
Så jag började alltså min resa ett dygn före H som tog flyget. Åkte först till Malmö, över till Köpenhamn, sen Hamburg. Från Hamburg blev det nattåg till Basel och från Basel till Milano och så sist Milano till Neapel. Resan tog 36 timmar. Låter långt men gick, ja kanske inte snabbt, men helt okej. H klev på tåget i Rom och vi åkte vidare till Neapel som var en riktigt läskig stad tyckte vi, man kände sig inte så vidare säker där precis. Letade upp bussen som gick till hamnen och tog färjan över till den lilla paradisön Procida. Sååå vackert! En liten ö på bara 4 kvadratkilometer men själva staden är byggd på höjden så den känns ganska stor ändå. Här var alla läskigeter som bortblåsta och bara trevliga människor, söta katter som jag köpte små, små fiskar åt och sagolikt söta pastellfärgade hus.

Inga kommentarer: