tisdag 30 juni 2009

Värmebölja, röda prickar & tjuveri


Nej, nu ska man väl kanske inte klaga när sommaren väl har kommit igång...men trots stenhus så är här olidligt varmt. Mina två "problemtår" har blivit bättre men nu har jag fått röda prickar som kliar på fötterna :-(
Igår när de kliade som mest funderade jag allvarligt på att köpa ett stort paket glass och bara mosa ner fötterna i för att kyla.
Ska smörja med creme nu innan jag går och lägger mig.

Varje morgon fyller jag på fågelbadet här ute under trädet så det finns vatten åt de som knycker alla körsbär, dvs björktrastarna. Köpte ett bad på Röda korset förra året men måste måla om det för det är neonrosa inuti. Det blir nog helgens projekt att fixa det.

1 kommentar:

Karin sa...

Hoppas att du snabbt blir bättre i tårna nu! Men inte ska vi väl klaga på värmen? jag känner mig dock så tvingad att va ute och utnyttja varje gnutta tid i solen att jag blir så trött för jag knappt hinner sova...