måndag 6 oktober 2008

Wien-shopping





Det här med "organic" är ingen stor grej i Wien, varken mat eller mode.
Men vi hittade dessa T-shirts och lite choklad iallafall.

Choklad med olika fina omslag, denna är "för förälskade" och innehåller 2 st små chokladkakor.
Den här prickiga chokladen var fin också tycker jag.

Som två sanna turister shoppade vi där vi kände igen oss, på trygga H&M, en knallrosa top till mig, och
en T-shirt till Henrik, både i eko-bomull. Det blev även en fin orange halsduk
i ull. Ibland måste man våga ta ut svängarna lite i valet av färg...

Det hm där vi shoppade är jättefint, det ligger i ett gammalt hus på tre plan, ungefär som att vara inne i en gammal
lägenhet. Det kändes lyxigt. Skönt också att det var rum, annars brukar det ju vara helt öppna ytor i så stora butiker.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Knallrosa?! Vad är det som händer ;)

Vi var i fjällen i helgen men kom inte upp dit vi skulle på grund av all snö som var där!! Vi prövade backa upp för att få bättre fäste men vi bara gled tillbaka eller spann på stället... (vi hade såklart sommardäck fortfarande).

Var på en jättemysig inredningsbutik i Mora idag och hittade söt ljuslykta. Nu är det höst!

VM i långt kommentar-inlägg :)

Hoppas du har tid att ses till helgen!

Kramis! / W

Carolina Sins sa...

Hej!

Ja, det där med knallrosa chockade mig också!

Snö!
Nää! Inte ännu!

Stickar gärna lite i helgen :)

Sara sa...

Den där chokladen för par tyckte jag hade en bedårande utsida. Jaha, så du överlevde flygturen. Det var bra. Här i Brussel är det regnigt och blåsigt och strejk i trafiken. Och så är jag förkyld. Kunde vara bättre. Har dock hittar goda ekologiska våffelkek med fyllning. En förpackning innehåller sex våfflor. Jag har på två dagar ätit tre förpackningar. Mår alltid smått illa efteråt. Har även druckit äkta choklad och ätit riktiga chokladpraliner till. Chokladorgasm kan man säga.

Carolina Sins sa...

Hej!

Känns tryggt att det verkar finnas goda saker att fika med i Bryssel också!

ja, visst har chokladen har en mycket vågad förpackning!
(...och den är inte uppäten, ännu...)

kajsa sa...

hej igen! jag hade lite svårt att hitta tillbaka till din blogg om du undrar vart jag tog vägen!! Vad taskigt att skratta åt henkan, klarade han sig? ni var förmodligen för trendiga, folk som är det brukar bli kallade för konstiga (jag är ju helt skum om du inte minns helt fel ;)) Jag skickade ett mail till dig på hotmail, svara gärna om du pallar! annars får man väl komma tillbaka hit som en slav o prata med dig ;) hoppas iaf att du har det fint, (hur har du det förresten?) många kramar, karin