måndag 5 maj 2008

inspirerande!




Har aldrig tidigare hört talas om grafisk formgivaren/illustratören
Yurio Seki. Men när jag såg boken var jag tvungen att köpa.
Kände i och för sig att jag var "tvungen" att ha många böcker i den enorma bokhandeln (som jag inte kommer ihåg vad den heter...) Men jag kommer ihåg att den hade öppet till 02.00..., men det slutade med att jag behärskade mig och det blev till slut 3 böcker; den här, en om broscher och en om alternativ virkning.

I boken finns även lite svenska grejer med som hon tydligen har gjort, bla en bok om Olle Eksell.
Boken är uppdelad i kapitel med mönster, illustrationer, förpackningar
och bokomslag. Så inspirerande, nytt, smart och framförallt så bra!

2 kommentarer:

Sara sa...

Gillar verkligen paraplerna. Skulle vara fint på en tapet i hallen!

FRIDASFINA sa...

Tack för tipset! Nu blev jag ha-galen, ska genast kolla upp Amazon...