tisdag 27 maj 2008

Cupcakes!



Just idag känner jag mig riktigt sugen på att baka cupcakes!
Har aldrig gjort det förut, men det måste väl vara som muffins fast att man dekorerar dem en massa?
Tror att jag skulle gilla det för att:
1. Jag gillar att fika+att äta sötsöker.
2. jag gillar att pyssla.
3. Dem är söta att se på.

Henrik och jag har som tradition varje jul att baka pepparkakshus. Förra årets blev det största hittills och det slutade med att jag brände mig på sockret (har ett otrevligt ärr kvar än som dessutom gör ont) och det hela blev lite kaotiskt och vi blev smått osams när hela huset höll på att rasa ihop och jag inte kunde hålla mig för skratt.
Nästa år ska vi klistra ihop huset med en limpistol har vi bestämt. Men det roligaste är att spritsa det med härligt tjock kristyr!

Nu ska jag kolla efter lite recept!

Här kommer bild på vårt (suddiga) pepparkakshus. Och på en bild av fina cupcakes som jag inte har bakat själv men skulle vilja äta.

5 kommentarer:

Karin sa...

Du har väl kvar länkarna till de underbara cupcake sidorna jag skickade dig!!? Hittade även bra recept där efter lite letande, det var inte riktigt samma recept som till muffins tror jag men å andra sidan, vad kan jag om bakning i jämförelse med dig :)

Unknown sa...

Jodå, jag har kvar tipsen o kollade senast idag :)
Vad jag har hört så är smeten lite tyngre till cupcakes än till vanliga muffins. Hittade ett recept på nätet av Leila Linderholm som jag ska prova; lavendel och chokladmuffins med nån sorts smet på av choklad och Philadephiaost. Men det luriga med cupcakes är ju att när man väl har gjort den så är de ju svåra att spara...kan bli farligt!

Carolina Sins sa...

Hmm...vad är detta?????
Nu publicerar jag tydligen kommentarer i namnet Christian????
Jag heter fortfarande Carolina och har inte bytt kön.

Karin sa...

Christian! hahaha det var mycket roligt :) hur kunde det komma sig att ditt alterego Christian smög sig fram?

Carolina Sins sa...

Det här med datamaskiner är bra märkligt :D