söndag 21 november 2010

Lördag









Lördagen började med pastellfrukost med scones vilket kändes som en mycket bra kontrast till förrförra inlägget "den bruna maten". Makrill♥ var trött och sov istället och jag kollade i ElleMat efter godsaker. Tog en koll på den rosa sjalen jag precis blivit klar med och känner mig nöjd över att äntligen avsluta ett stick-projekt, det händer inte ofta nämligen.

Sen åkte W, J och jag på utflykt till tant gröns skafferi i Hågaby och sen till Knapplådan i Eriksberg. Knapplådan var som en resa tillbaka i tiden med knappar i långa rader och prydligt insydda på ark i pärmar. Trots det blev det inga knapp-fynd men fina gamla märkband. Hos Tant grön blev det som vanligt te förpackade i världens finaste förpackningar.

På kvällen blev det lussekattsbak!
I helgen smygstartade jag med både lussekatter och risgrynsgrötkok.

2 kommentarer:

Karin sa...

Oj redan lussekatter! Ser goda ut :) Jag tjuvstartade med att sätta upp stjärnor i fönstren! Den rosa sjalen såg ut att va väldigt avancerat stickad, imponerad!

Anonym sa...

Å gu va det ser mysigt ut!!! Jag har kopierat mönstret på min Londonsjal (den som sedan flög till USA) åt dig. Den är superrolig att sticka :) Kramis / W