söndag 3 januari 2010

Januari!








God Jul & gott nytt år!
Snart redan två veckor sen julafton. Idag har jag plockat bort all jul. Slängt pepparkakshuset i komposten. Det tar alltid emot att göra just det. Allt annat plockar jag ju ner i kartonger, men huset slänger jag. Har sopat och dammsugit upp litervis med barr och nu känns det rätt skönt att det går mot vår. Imorgon ska jag till Sthlm och passar på att köpa hem lite vårfräscha blommor. Men först är det ju dags för lite jul till i form av julrea, det är ju bra ;-)

Den vita stjärnan och valnötterna i porslin kommer från Svenskt Tenn.
Arket med pappstrutar får bli till nästa år och kommer från Damnark och är present från L.
Den lilla svampen och ugglan är årets tillskott i kulsamlingen och julklapp från W och L, tack.
Pepparkakshjärtat med "Knutskugel" har H köpt i Berlin och vi vet inte riktigt vad det betyder men han frågade försäljaren om det var ett fint ord och hon nickade.

5 kommentarer:

Karin sa...

fina julbilder. Har julen åkt ut redan? Jag tänkte ta det till 20 dag knut. >Lite galet att man nästan i en månad håller på och fixar och julstökar och sen slänger man bara ut det. Men jag måste erkänna att jag köpte vita tulpaner i lördags, väldigt osugen på mer julblommor, nu vill man ha vår! Hoppas du har en bra dag i stockholm, dessvärre är jag inte ledig fler dagar utan har börjat jobba idag, segt!

Carolina Sins sa...

Ja, nu är nästan all jul borta! Stjärnan och kristallkronelyktan är kvar. Har också vårpyntat med tulpaner, det känns bra!

Carolina Sins sa...

Kristallkronelyktan?!
Nej, nu börjar jag bli rädd för mig själv! Vad är det? Vad jag menar är den lilla kristallkronan med elljus som jag har i vardagsrummet, puh!

Karin sa...

att leva lite i en fantasivärld och tro att man har saker man inte har är inget fel carolina :)

Karin sa...

Kollade Knutskugel och fick det till typ, min ängel :) fint! Han kan han, Henrik!