måndag 16 november 2009

Lördag & söndag








Nu var det länge sen jag skrev nåt igen! Det är "kattkalendertider" och en del pyssel med det just nu, men kul. Dagens höjdpunkt var iallafall att få "riktig post", älskar att få kort och brev och idag var det extra kul med post från både Sydafrika och Australien :-)

I helgen var jag till Örnsundsbro där de bl a har en IIttala outlet. Där blev det några Kivi-ljuslyktor i färgen "blåbärsblå" och en "traktörpanna"=extrema vuxenpoäng. I butiken bredvid hittade jag ett fint fat för ljus, blommor och kanske kakor!
Efter det Biskopsgården i Bälinge där det blev årets första julhänge från danska Walther & co. Därifrån är också översta bilden lånad.

En tidig julpresent har anlänt också, från Spanien, en liten julfågel :-) Tack!

...och i lördags gjorde jag äppelmos.

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag är tillbaka! Nästan samtidigt som vykortet... det gick inte fort. Trist att semestern är slut men lite skönt att vara hemma oxo. När ska du komma till stockholm?

Carolina Sins sa...

Hej!
Hoppas ni haft det bra! och tack för vykortet, det kom igår. Du får lägga upp bilder och berätta mer! Känns även bra att du är tillbaka och äntligen kan kommentera lite här, det har varit vääldigt lite kommentarer här på bloggen!
Kram

Karin sa...

När ska vi ha julmysdag? lör 28 nov?

Sara sa...

Jamen jag tycker jag är rätt så duktig på att kommentera :-)

Skåpet som är på den lanade bilden är identiskt med vårt Karlkammarskåp i Danmark! Även färgen. Bara pysslet som saknas.