fredag 11 januari 2008

VÅR!

Nu har vi, eller rättare sagt jag städat bort julen ur vår lilla lya. Alla små danska julsaker ifrån Walt (hittar verkligen inte deras hemsida hur jag än letar) har plockats ner i en vit papplåda. Barr efter vår gran kommer vi säkert att hitta fram till sommaren iallafall. Men jättevacker var den! Har sparat julstjärnan och elljus-kronan, de får vara kvar ett tag till för det är ju bara januari fortfarande så extra ljus behövs. Vill egentligen gå från den ena årstiden till den andra. Har precis avslutat vintern och går raskt på nästa, våren. Måste vara klimatförändringarna som påverkat mig också. Vädret gör ju att man tror att det är dags för påskpynt och vårlökar men jag får vänta lite. Har haft riktiga vårkänslor hela veckan och varit nästan besatt av tulpaner. Letade i hela stan efter ljusrosa men hittade inga så det fick bli ljusgula istället. Det har även kommit ekologiska tulpaner ifrån Änglamark. Det används tydligenen masssa konstgödsel till vanlig tulpanodling. Dessutom har jag i smyg planterat ut påskliljor runt körsbärsträdet ute på gården och en sorts stora lila bollar vid sidan av förrådet. Har inte frågat föreningen om lov, men ingen kan väl bli sur av lite vackra vårblommor?

2 kommentarer:

Sara sa...

Ska bli ett sant nöje att följa ditt boggande!

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare - jippie för Carolina-blogg!